Witam! Mam problem z późno gasnącą kontrolką smarowania silnika w Claas Dominator 98s. Kontrolka gaśnie po ponad 10 sekundach od uruchomienia silnika, pomimo iż w instrukcji jest napisane że jeżeli nie zgaśnie ona po 7 sekundach, silnik zostanie automatycznie zatrzymany. Możliwe że w kombajnie nie ma takiego czujnika (nie wiem jak to sprawdzić). Olej jaki jest zalany to Turdus 15w40. Filtr oleju został wymieniony wraz z olejem miesiąc temu (silnik prawie w ogóle nie pracował). Stan oleju na maksa. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest możliwe jakieś rozwiązanie problemu (np. poprzez podniesienie ciśnienia oleju). Czy przed uruchomieniem powinno się jakiś czas "pokręcić" na rozruszniku? Może jest jakiś dodatkowy filtr oleju ?? A może tak powinno być gdyż sprzęt już nie jest nowy (około 1990 rok). Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Krzysiek
a wymieniałes olej na zimnym czy rozgrzanym silniku?? stan oleju na maxa?? tzn?? i tak silnik to jest silnik czy w claasie czy bizonie a nawet Vistuli zasada działania jest taka sama tylko wprowadzaja jakies bajery kontrolki lampki i inne pierdoły
Stan oleju na maksa - na miarce na poziomie max ale go nie przybywa. Silnik trochę dymi na niebiesko. Olej był wymieniany na ciepłym silniku... Jest jakiś sposób na rozwiązanie problemu (podniesienie ciśnienia) a może ten olej nie nadaje się do tego silnika.....
Na innym forum ludzie piszą ze u nich kontrolka gaśnie po około 3 sekundach...,
Ostatnio zmieniony przez ksiadz666 2009-07-02, 19:33, w całości zmieniany 2 razy
sprawdz ciśnienie oleju czujnikiem mechanicznym myśle że masz zepsuty czujnik ciśnienia oleju jak kombajn jest zabespieczony komputerem dlatego masz dodatki żeby nie zatrzec silnika ale zasada działania czujnikow jest taka sama jak bez komputera więc czujnik ciśnienia oleju jest masom jeśli silnik odpalisz jast ciśnienie masa się rozłancza i kontrolka gaśnie jak wyłancza silnik to na prube ściąg przewód z czujnika ciśnienia oleju i masa zostanie odcięta kontrolka nie będzie świecic i komputer nie wyłączy silnika
Ostatnio zmieniony przez adam1232651 2009-07-02, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
no wiesz ja zawsze zalewam olejem miedzy min a max po srodku mniej wiecej ale nie sadze zeby to miało wpływ. spojrz na ten czujnik z nim cos musi byc nie tak
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum