Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: Pytanie o odszkodowanie

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » AgroForum » Pogawędki » Pytanie o odszkodowanie

Przesunięty przez: KLAK
2008-08-31, 19:53
Pytanie o odszkodowanie
Autor Wiadomość

Hejter
czytelnik


Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 2
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2008-08-31, 19:01   Pytanie o odszkodowanie

Jestem rolnikiem ubezpieczonym w KRUSIE. Dodatkowo prowadze działalność gospodarczą - sklep elektryczny. Podczas pracy w sklepie złamałem nogę. Czy należy mi się jednorazowe odszkodowanie z tego tytułu?

Czy uważasz że dział Wystawy i targi rolnicze jest dobrym dla Twojego tematu???
Przed napisaniem jakiegokolwiek tematu należałoby zapoznać się z regulaminem
Przenoszę
Moderator
   
 
 

KLAK 
Wredny moderator



Pomógł: 74 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 914
Poziom: 26

HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 75/78
 96%
Wysłany: 2008-09-01, 22:15   

Kod:
Jednorazowe odszkodowanie przysługuje:

    *
      ubezpieczonemu rolnikowi (domownikowi), który doznał stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu wskutek wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej,
    *
      członkom rodziny ubezpieczonego, który zmarł wskutek wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej.

I dalej:
Kod:
W rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 roku o ubezpieczeniu społecznym rolników, za wypadek przy pracy rolniczej uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło podczas wykonywania czynności związanych z prowadzeniem działalności rolniczej albo pozostających w związku z wykonywaniem tych czynności:

   1.
      na terenie gospodarstwa rolnego, które ubezpieczony prowadzi lub w którym stale pracuje, albo na terenie gospodarstwa domowego bezpośrednio związanego z tym gospodarstwem rolnym, lub
   2.