Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: obsługa półbiegów

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Ciągniki rolnicze » Ciągniki Case » obsługa półbiegów

obsługa półbiegów
Autor Wiadomość

case cx 90 
bywalec


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 201
Poziom: 13

HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 7/30
 23%
  Wysłany: 2009-06-17, 20:22   obsługa półbiegów

witam,mam pytańko czy ktoś wie jak połówki przełączać,ze sprzęgłem czy podczas jazdy tylko samym guzikiem?????
   
 
 

adam1232651 


Pomógł: 19 razy
Wiek: 64
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 250
Poziom: 14

HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 26/33
 78%
Wysłany: 2009-06-18, 18:19   

przełanczasz bez sprzengła wczasie jazdy
Ostatnio zmieniony przez adam1232651 2009-06-18, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 

kuba330m 
czytelnik


Wiek: 31
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 4
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2009-06-18, 20:17   

Ja mam Ursusa C-385 i jak przelaczam na tzw. zajaca to ciagnik mi hamuje lub jak przelaczem na zjaca to ciagnik rwie do przodu>
   
 
 

tompson87 
bywalec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 83
Poziom: 8

HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2009-06-18, 21:55   

U mnie w Fendzie 311 jest bez sprzęgła. U Ciebie będzie to samo.
Co ciekawe kolega wziął nowego Deutz-Fachr'a. I ma tam możliwość użycia sprzęgła bodajże elektrohydraulicznego od którego to przycisk znajduje sie na lewarku zmiany biegów.Wciskasz przycisk zmieniasz bieg.Jak nim jeździłem to trochę dziwnie, ale wiadomo do dobrego szybko sie człowiek przyzwyczaja.
   
 
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 21/2142
 1%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2009-06-18, 21:59   

kuba330m napisał/a:
Ja mam Ursusa C-385 i jak przelaczam na tzw. zajaca to ciagnik mi hamuje lub jak przelaczem na zjaca to ciagnik rwie do przodu>

"hamuje" - ale ile za to momentu na kołach przybywa...


Wzmacniacze momentu to zazwyczaj przekładnie planetarne, więc nie ma potrzeby rozłączania napędu (użycia pedału sprzęgła) w celu ich użycia.
Zresztą rozłączenie napędu mijało by się z celem np gdy potrzebujemy zastrzyku dużej siły na koła.


Pozdrawiam.
   
 
 
 

case cx 90 
bywalec


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 201
Poziom: 13

HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 7/30
 23%
Wysłany: 2009-06-20, 19:21   

dzięki .Macie racje,bez sprzęgła działa brz zarzutu.Pozdrawiam wszystkich
   
 
 

horsyk 
czytelnik


Wiek: 46
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 3
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2009-09-04, 09:06   obsługa półbiegów

Przyłączę się do tematu posiadam od niedawna case 4230 i zastanawiam się czy jazda ciągnikiem na półbiegach na dłuższą metę nie prowadzi do przyspieszonego zużycia jakiegoś elementu w skrzyni a może nie ma to znaczenia czy jeździmy na zającu czy na żółwiu, ursusy do półbiegów mają planetarki ale case chyba sprzęgła z tarczkami stalowymi gdzie w pozycji zając tłoczony jest olej do tego sprzęgła a w pozycji żółw nie , sterowanie odbywa się zaworem elektromagnetycznym ,proszę o wskazówki i ewentualne wyprowadzenie mnie z błędu,
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 21/2142
 1%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2009-09-05, 20:01   

Jakiego typu siedzi tam wzmacniacz nie wiem, ale..

Samej skrzyni nie uszkodzisz jeżdżąc przy włączonym wzmacniaczy ale znacząco możesz przyspieszyć zużycie silnika.
Jazda z włączonym wzmacniaczem powoduje większe obciążenie dla silnika, a co za tym idzie większe zużycie paliwa.
Teoretycznie wzmacniacza powinno się używać wtedy gdy potrzeba przyłożenia większej siły napędowej do kół np jeśli ciągnąc przyczepę potrzebujesz zmienić bieg, a wiesz, że taka zmiana może spowodować np poślizg kół wtedy włączasz wzmacniacz momentu obrotowego.


Pozdrawiam.
   
 
 
 

BSWP 
aktywista


Pomógł: 39 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 357
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 26/41
 63%
Wysłany: 2010-03-31, 19:31   

Ja myślę, że jest odwrotnie. Jazda z włączonym wzmacniaczem powoduje mniejsze obciążenie silnika. To tak jakby zredukować bieg - osiąga się wzrost momentu kosztem zmniejszenia prędkości. Jest to zwykłe zredukowanie biegu, ale załączane bez użycia sprzęgła. Głównym zadaniem jest redukowanie biegu gdy nie można pozwolić sobie na zatrzymanie ciągnika przez wciśnięcie sprzęgła, bo każde takie redukowanie może zakończyć się zatrzymaniem ciągnika w trudnych warunkach. Jedynym elementem, który zużywa się podczas załączonego wzmacniacza jest sam wzmacniacz, ale nie do końca. Gdy jeżdzimy z wyłączonym wzmacniaczem, też się zużywa, tylko że zużywaniu ulegają inne elementy jego budowy.
Ostatnio zmieniony przez BSWP 2010-03-31, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 

Blazej1435 
aktywista


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 327
Poziom: 16

HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 35/39
 89%
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-04-01, 06:27   

w ursusach jak i zetorach sama nazwa mowi ze wzmacniacz momentu obrotowego. dziala on bez sprzegla jesli mialby dzialac ze sprzeglem to by wyszlo na to samo co bysmy zmienili bieg na wolnieszy.
_________________
Pozdrawiam
farmer:)
   
 
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 21/2142
 1%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2010-04-01, 16:11   

Blazej1435 napisał/a:
w ursusach jak i zetorach sama nazwa mowi ze wzmacniacz momentu obrotowego.


Co masz na myśli :?:
   
 
 
 

BSWP 
aktywista


Pomógł: 39 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 357
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 26/41
 63%
Wysłany: 2011-01-07, 23:11   

Przeglądam wypowiedzi i choć już pewnie nieaktualne, to budowa wzmacniacza jest taka, że jadąc na załączonym, czyli na żółwiu, napęd jest przekazywany przez przekłądnię planetarną, czyli taką samą jak zwolnice w kołach większych ciągników. Jadąc na "zającu", napęd przekazywany jest przez tarczki sprzęgłowe, prędkość na wyjściu jest wtedy taka sama, jak na wejściu wzmacniacza. Przy załączonym wzmacniaczu prędkość na wyjściu jest mniejsza, ale o ile, to decyduje już wielkość trybów w przekłądni planetarnej.
Wzmacniacz ma tarczki sprzęgłowe, przekładnię planetarną i hamulec, który załącza się przy włączonym wzmacniaczu. Jeśli którykolwiek z tych trzech elementów będzie przepuszczał olej, ciągnik podczas zmiany (wł - wył i odwrotnie) będzie na chwilke się zatrzymywał, bo olej nie nadąży wypełnić odpowiedniej komory. Tak samo będzie, gdy pompa od wzmacniacza będzie zużyta.
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google