Wentylator jest oryginalny. Powinien zasysaæ powietrze przez ch³odnicê.
Czy masz blaszan± os³onê na ch³odnicy kieruj±c± zasysanym powietrzem z ch³odnicy na wentylator - jak np: w c-330 ???
Jestes pewien?? bo ja nie spojrz na te fotki. widzisz róznice miedzy tymi wentylatorami?? bo ja widze. ten czerwony jest nowy dzis kupiony ORYGINALNY od Bizona. mia³em za³ozony jakis inny wentylator sam nie wiem od czego on jest
Pomóg³: 39 razy Wiek: 42 Do³±czy³: 09 Mar 2008 Posty: 519
Poziom: 21
HP: 0/996
0%
MP: 475/475
100%
EXP: 1/56
1%
Wys³any: 2009-07-03, 17:20
sprawdzi³em jeszcze raz w ¶wietle dziennym i stwierdzam ¿e w kombajnie masz z³y wentylator.zdjêæ nie zrobiê bo jest za ciemno.jak staniesz w miejscu ch³odnicy to silnik krêci siê zgodnie ze wskazówkami zegara. u ciebie wentylator musia³ ci±gn±æ powietrze od strony silnika w kierunku ch³odnicy dlatego siê grza³.mo¿e kiedy¶ kto¶ wymienia³ silnik w twoim kombajnie i za³o¿y³ inny wentylator.silniki sw400 montowane by³y w autobusach,fadromach,agregatach pr±dotwórczych i w czym siê da³o.mo¿liwe ¿e gdzieszmusia³ byæ inny wiatrak ni¿ w bizonie.
Obrot o 180 stopni nic nie da bo £opatki i tak beda w tym samym po³ozeniu trzeba miec nowy wiatrak o innej konstrukcji. aby to zauwazyc wez sobie byle jaki wiatraczek i odwroc go. ³opatki beda w tej samej pozycji po obrocie
Do pracuj±cego silnika, pracuj±cej ch³odnicy, od jej przodu przy³ó¿ kawa³ek tektury czy te¿ jakiego¶ innego materia³u (tylko, aby nie za d³ugo, ¿eby¶ po¿aru nie spowodowa³ !)
Je¶li to co przy³o¿y³e¶ jest siê w stanie utrzymaæ, "przykleja" siê do ch³odnicy to wentylator jest ok.
I ewentualnie mo¿esz spróbowaæ dodatkowo tunel pomiêdzy ch³odnic± a wiatrakiem doszczelniæ.
Sprawdza³e¶ pompê wodn±
Ró¿nice temperatur dop³ywu i dop³ywu wody z ch³odnicy (to co wcze¶niej opisywa³em) sprawdzasz "na oko".
Je¶li przy w zbli¿eniu d³oni do przewodu gumowego wyczuwasz wyra¼n± ró¿nicê to ch³odnica prawid³owo dzia³a.
Je¶li oba przewody s± ch³odne to albo pompa nie dzia³a jak nale¿y, albo termostat stoi.
A je¶li oba s± gor±ce to problem stoi po stronie ch³odnicy (lub wentylatora ch³odnicy).
w ¯niwa w pe³nym s³oncu jest ponad 40 stopni blachy nagrzewaja sie do ponad 50 pewnie do tego plewy kurz tez podnosza temperature. i niektorzy maja wode na 70 stopni??????? no cos mi tu nie gra jak sadzicie??
Pomóg³: 39 razy Wiek: 42 Do³±czy³: 09 Mar 2008 Posty: 519
Poziom: 21
HP: 0/996
0%
MP: 475/475
100%
EXP: 1/56
1%
Wys³any: 2009-07-04, 10:51
mam bizona od 1988r.nigdy nie by³ wymieniany termostat,pompa wodna raz wymieniana,ch³odnica przed sezonem myta pod ci¶nieniem a w ¿niwa sprê¿onym powietrzem codziennie dmuchana.jak siatka jest czysta to mam 75st.jak siê przytka temp.dochodzi do 80.
No w³asnie sam jestem ciekaw ja to bedzie a mam inne pytanie jak wg was mozna obnizyc temperature oleju w silniku?? bo u mnie nawet ponad 100 stopni przechodzi a u was??
Pomóg³: 39 razy Wiek: 42 Do³±czy³: 09 Mar 2008 Posty: 519
Poziom: 21
HP: 0/996
0%
MP: 475/475
100%
EXP: 1/56
1%
Wys³any: 2009-07-05, 22:23
u mnie jak siatka jest zalepiona i jest upa³ to temp. oleju te¿ podchodzi pod 100.widzia³em ¿e co niektórzy zak³adaj± trzeci± ch³odnicê oleju przed ch³odnic± wody.
chlopcy a sprobujcie zalac P£YN do waszych chlodnic!!! efekty beda lepsze o wiele bo plyn chyba w 150st wrze a woda 100st plyn sie tak nie nagrzewa ja mam w CLAASie bo tez na wodzie jezdzilem i jest duzo lepiej obowiazkowa chlodnica codziennie sprezarka czyszczona na max obrotach silnika (lepiej ciagnie)
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum