Wysłany: 2009-03-17, 20:42 Problem z silnikiem w kombajnie
Wiatam wszystkich forumowiczów. W zeszłe żniwa mój znajomy kupił kombaj John Deere 730 z silnikiem Perkinsa 6-cylindrowym. Kombajn kupił tanio licząc się z dokładka do niego. Wszystko chodzi w miarę oprócz silnika, który rzekomo miał być po małym remoncie. Otórz problem jest taki: Silnik po uruchomieniu chodzi bardzo nie równo, wręcz nawet można powiedzieć że strzela i dymi. Oleju można powiedzieć że nie bierze wcale, ale za to dużo ropy łyka. Nawet gdy się rozgrzeje chodzi nie równo a z tłumika wydobywa się troszkę ogień. Gdy silnik jest rozgrzany do optymalnej temperatury, po zgaszeniu nie można go uruchomić tylko trzeba czekać aż ostygnie.
Może coś poradzicie? Ja podejrzewam, że może być uszkodzona uszczelka pod głowicą i silnik ma przedmuch z jednego garka do drugiego. Lub pompa wtryskowa...
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Ostatnio zmieniony przez bondek77 2009-03-17, 20:43, w całości zmieniany 1 raz
taki objaw jak silnik rozgrzany i nie pali to pompa wtryskowa rotacyjna może zrobic test kiedy będzie rozgrzany wystarczy polac zimnom wodom pompe wtryskowom żeby szybko schłodzic i napewno odpali zresztom wszystkie objawy wskazujom na układ zasilania pompa i wtryski
No nie pomyślałem o tym. A ta nie równa praca silnika też może być tym spowodowana? Z tego co słyszałem, to gdy pompa jest walnięta to z reguły silnik się zapowietrza...
jak rotacyjna to jak się zchłodzi to odpala najpierw zrub test to nic nie kosztuja żelazo ma to że jak gorące to się rozszeża taka pompa do jd troche kosztuje mysle że 3000 euro
silnik perkins. jezeli jest pompa rozdzielaczowa a nie sekcyjna to to jak juz wczesniej wspomniano na goracym silniku nie odpali, winna jest glowica pompy. nie rowna praca i ogien z tlumika to bedzie zaplon winny, lb glowice, moga miec zawory powypalane i bedzie plul ogniem oraz bedzie ciezko odpalal.
A więc tak. Pompa poszła na ekspertyzę i okazało się, że jest ok. Ustawiono wszystkie wtryskiwacze, założono nową pompkę zasilającą i okazuje się że nadal jest to samo. Silnik nadal nie równo pracuje i długo startuje. Co więc począć? Chyba trzeba zdjąć głowicę, założyć nową uszczelkę i sprawdzić zawory.... Co sądzicie?
zdejmiesz głowice założysz nowom uszczelke i nadal będzie to samo może najpierw wyreguluj zawory sprubuj zmienic kąt zapłonu jak nie będzie zmian to przed zdjęcień głowicy zmież ciśnienie w cylindrach bo jak ciężko pali to prawdo podobnie ma słabe sprężani zresztom po ciśnieniu wiadomo na kturym garze szukac przyczyny może wystarczy wymienic pierscenie lub z zaworami jest problem bedziesz wiedział czego szukac
Ostatnio zmieniony przez adam1232651 2009-05-05, 21:34, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum