Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: Problem z silnikiem w kombajnie

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Kombajny » John Deere » Problem z silnikiem w kombajnie

Przesunięty przez: admin
2009-04-11, 13:01
Problem z silnikiem w kombajnie
Autor Wiadomość

bondek77 
debiutant


Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 28
Poziom: 4

HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2009-03-17, 20:42   Problem z silnikiem w kombajnie

Wiatam wszystkich forumowiczów. W zeszłe żniwa mój znajomy kupił kombaj John Deere 730 z silnikiem Perkinsa 6-cylindrowym. Kombajn kupił tanio licząc się z dokładka do niego. Wszystko chodzi w miarę oprócz silnika, który rzekomo miał być po małym remoncie. Otórz problem jest taki: Silnik po uruchomieniu chodzi bardzo nie równo, wręcz nawet można powiedzieć że strzela i dymi. Oleju można powiedzieć że nie bierze wcale, ale za to dużo ropy łyka. Nawet gdy się rozgrzeje chodzi nie równo a z tłumika wydobywa się troszkę ogień. Gdy silnik jest rozgrzany do optymalnej temperatury, po zgaszeniu nie można go uruchomić tylko trzeba czekać aż ostygnie.
Może coś poradzicie? Ja podejrzewam, że może być uszkodzona uszczelka pod głowicą i silnik ma przedmuch z jednego garka do drugiego. Lub pompa wtryskowa...
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Ostatnio zmieniony przez bondek77 2009-03-17, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 

adam1232651 


Pomógł: 19 razy
Wiek: 64
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 250
Poziom: 14

HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 26/33
 78%
Wysłany: 2009-03-17, 20:59   

taki objaw jak silnik rozgrzany i nie pali to pompa wtryskowa rotacyjna może zrobic test kiedy będzie rozgrzany wystarczy polac zimnom wodom pompe wtryskowom żeby szybko schłodzic i napewno odpali zresztom wszystkie objawy wskazujom na układ zasilania pompa i wtryski
   
 
 

bondek77 
debiutant


Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 28
Poziom: 4

HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2009-03-17, 21:12   

No nie pomyślałem o tym. A ta nie równa praca silnika też może być tym spowodowana? Z tego co słyszałem, to gdy pompa jest walnięta to z reguły silnik się zapowietrza...
   
 
 

adam1232651 


Pomógł: 19 razy
Wiek: 64
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 250
Poziom: 14

HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 26/33
 78%
Wysłany: 2009-03-17, 21:30   

jak rotacyjna to jak się zchłodzi to odpala najpierw zrub test to nic nie kosztuja żelazo ma to że jak gorące to się rozszeża taka pompa do jd troche kosztuje mysle że 3000 euro
   
 
 

bondek77 
debiutant


Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 28
Poziom: 4

HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2009-03-17, 22:07   

do takiego starego kombajnu? Nie mozliwe. Myślę że regeneracja to kod\szt około 1 tys.
To stary kombajn z roku 70.
   
 
 

Blazej1435 
aktywista


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 327
Poziom: 16

HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 35/39
 89%
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-03-17, 22:30   

silnik perkins. jezeli jest pompa rozdzielaczowa a nie sekcyjna to to jak juz wczesniej wspomniano na goracym silniku nie odpali, winna jest glowica pompy. nie rowna praca i ogien z tlumika to bedzie zaplon winny, lb glowice, moga miec zawory powypalane i bedzie plul ogniem oraz bedzie ciezko odpalal.
_________________
Pozdrawiam
farmer:)
   
 
 
 

bondek77 
debiutant


Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 28
Poziom: 4

HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2009-05-04, 23:05   

A więc tak. Pompa poszła na ekspertyzę i okazało się, że jest ok. Ustawiono wszystkie wtryskiwacze, założono nową pompkę zasilającą i okazuje się że nadal jest to samo. Silnik nadal nie równo pracuje i długo startuje. Co więc począć? Chyba trzeba zdjąć głowicę, założyć nową uszczelkę i sprawdzić zawory.... Co sądzicie?
   
 
 

kondzik100
bywalec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 77
Poziom: 7

HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 12/16
 75%
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-05-05, 12:24   

A mi sie wydaje że moze być przestawiony na rozrządzie , ktoś jak składał silnik mógł nieposkłądać na znaki i taki teraz efekt
_________________
Będę wdzięczny jeśli Ci pomogę to kliknij ''POMÓGŁ''
   
 
 

adam1232651 


Pomógł: 19 razy
Wiek: 64
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 250
Poziom: 14

HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 26/33
 78%
Wysłany: 2009-05-05, 21:20   

zdejmiesz głowice założysz nowom uszczelke i nadal będzie to samo może najpierw wyreguluj zawory sprubuj zmienic kąt zapłonu jak nie będzie zmian to przed zdjęcień głowicy zmież ciśnienie w cylindrach bo jak ciężko pali to prawdo podobnie ma słabe sprężani zresztom po ciśnieniu wiadomo na kturym garze szukac przyczyny może wystarczy wymienic pierscenie lub z zaworami jest problem bedziesz wiedział czego szukac
Ostatnio zmieniony przez adam1232651 2009-05-05, 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google