Potrzebuje ksiazke napraw do bizona ZO56 jakis namiar na necie na nia. najlepiej w formacie PDF wiecie gdzie ona jest?? prosze o jakies linki do sciagniecia.
Pomógł: 39 razy Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 519
Poziom: 21
HP: 0/996
0%
MP: 475/475
100%
EXP: 1/56
1%
Wysłany: 2009-07-18, 22:55
ha ha ha.no w końcu ktoś się na żartach zna od 13 roku życia grzebie bizona a mam 29 lat .ale nigdy nie trafiłem na książkę napraw do bizona.jak byś potrzebował rady to służe pomocą.
Luz zaworu mierzy sie przy pomocy szczelinomierza pomiedzy płaszczyzna poslizgu dzwigni
zaworowej -2- i podstawa sto¿ka krzywki wału rozrzadu - strzałka-. We¿sza czesc krzywki -1- musi byc
przy tym skierowana odwrotnie do dzwigni rozrzadu.
- Obrócic wał rozrzadu. W tym celu klucz nasadowy (27 mm) zało¿yc na centralna srube koła pasowego
wału korbowego i obracac w kierunku obrotów silnika. Uwaga: Nie obracac za srube mocujaca wału
krzywkowego. Nie obracac wału korbowego do tyłu.
Luz zaworowy przy zimnym silniku (temperatura czynnika chłodzacego: ca +20*C)
Zawory ssace 0,10 mm
Zawory wydechowe 0,30 mm
Luz zaworowy przy ciepłym silniku (temperatura czynnika chłodzacego: 60"a15'C)
Zawory ssace 0,15 mm
Zawory wydechowe 0,35 mm
Uwaga: Przy dłu¿ej utrzymujacych sie temperaturach zewnetrznych poni¿ej -20'C luz zaworów ssacych
zwiekszyc o 0,05 mm.
- Luz zaworu jest dobrze ustawiony wtedy, gdy przy Jego przeciaganiu wyczuwalny jest lekki opór.
Uwaga: Nie pomylic zaworów ssacych z wydechowymi. Pierwszy zawór od strony czołowej silnika (strona
łancucha rozrzadu) jest zaworem wydechowym, nastepny jest zawór ssacy pierwszego cylindra, za nim
zawór ssacy drugiego cylindra itd, Kolejnosc zaworów jest wiec nastepujaca: zawór ssacy, zawór
wydechowy, zawór ssacy, zawór wydechowy. Regulacja luzu
23 - prowadnica zaworu66 - uszczelka trzonu zaworu62 - miseczka spre¿yny zaworu 69 - kapsuła
obrotowa63 - nakretka kołpakowa 70 o zawór63a- przeciwnakretka64 - spre¿yna zaworu A - głowica
cylindrów
- Jesli pomierzony luz zaworu odbiega od podanych wy¿ej wartosci, korygujemy go nakretka kołpakowa
- 63
W technice motoryzacyjnej, szczególnie tej starszej, przyjęło się, że dla danej grupy silników jest taki, a a nie inny luz. Jak przejrzysz dane regulacyjne dla kilku, kilkunastu silników to zauważysz, ze powyższe wartości niewiele się różnią od siebie...
Jak zadasz takie pytanie starszemu mechanikowi z długim stażem to właśnie tak Ci odpowie.
"Na chybił-trafił" to nie można ustawiać luzów, bo można się tak zdarzyć, że na zimnym silniku luz jest OK, a na ciepłym luzu brak i zawory się nie domykają...
Jak nie masz pewności regulacji wartości luzów to pomierz je na ciepłym i zimnym silniku !
Za mały luz powoduje, że są popodpierane zawory i mogą się powypalać gniazda zaworowe, a za duży to tylko mniejsze napełnianie cylindra, czyli spadek parametrów użytkowych, spadek mocy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum