Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: [Bizon ZO56] Książka napraw

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Instrukcje obsługi » [Bizon ZO56] Książka napraw

Przesunięty przez: X_M
2009-07-18, 20:49
[Bizon ZO56] Książka napraw
Autor Wiadomość

Dante0001 


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 589
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 15/59
 25%
Wysłany: 2009-07-18, 10:34   [Bizon ZO56] Książka napraw

Potrzebuje ksiazke napraw do bizona ZO56 jakis namiar na necie na nia. najlepiej w formacie PDF wiecie gdzie ona jest?? prosze o jakies linki do sciagniecia.
_________________
Rolnictwo to pasja!!!
   
 
 
 

rafalfalk1 


Pomógł: 39 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 519
Poziom: 21

HP: 0/996
 0%
MP: 475/475
 100%
EXP: 1/56
 1%
Wysłany: 2009-07-18, 13:54   

przecież bizon jest prosty jak drut.rozbierasz jakiś podzespół zapamiętujesz jak ma być i składasz.
   
 
 
 

Dante0001 


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 589
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 15/59
 25%
Wysłany: 2009-07-18, 21:25   

Tak taki jestes do przodu to uwazaj zeby ci tyłu nie zabrakło :mrgreen: :-P a tak piszac na temat to ma ktos jakis namiar??
_________________
Rolnictwo to pasja!!!
   
 
 
 

rafalfalk1 


Pomógł: 39 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 519
Poziom: 21

HP: 0/996
 0%
MP: 475/475
 100%
EXP: 1/56
 1%
Wysłany: 2009-07-18, 22:55   

ha ha ha.no w końcu ktoś się na żartach zna :lol: od 13 roku życia grzebie bizona a mam 29 lat :mrgreen: .ale nigdy nie trafiłem na książkę napraw do bizona.jak byś potrzebował rady to służe pomocą.
   
 
 
 

grzeku4
debiutant


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 27
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2009-07-19, 10:14   

ok a skąd np wiadomo jaki powinien być luz na zaworach? takie ustawiania sobie na chybił trafił niczemu dobremu nie służy.
_________________
kwadrat
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 21/2142
 1%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2009-07-19, 19:24   

Kod:
Luz zaworu mierzy sie przy pomocy szczelinomierza pomiedzy płaszczyzna poslizgu dzwigni
zaworowej -2- i podstawa sto¿ka krzywki wału rozrzadu - strzałka-. We¿sza czesc krzywki -1- musi byc
przy tym skierowana odwrotnie do dzwigni rozrzadu.
- Obrócic wał rozrzadu. W tym celu klucz nasadowy (27 mm) zało¿yc na centralna srube koła pasowego
wału korbowego i obracac w kierunku obrotów silnika. Uwaga: Nie obracac za srube mocujaca wału
krzywkowego. Nie obracac wału korbowego do tyłu.
Luz zaworowy przy zimnym silniku (temperatura czynnika chłodzacego: ca +20*C)
Zawory ssace 0,10 mm
Zawory wydechowe 0,30 mm
Luz zaworowy przy ciepłym silniku (temperatura czynnika chłodzacego: 60"a15'C)
Zawory ssace 0,15 mm
Zawory wydechowe 0,35 mm
Uwaga: Przy dłu¿ej utrzymujacych sie temperaturach zewnetrznych poni¿ej -20'C luz zaworów ssacych
zwiekszyc o 0,05 mm.
- Luz zaworu jest dobrze ustawiony wtedy, gdy przy Jego przeciaganiu wyczuwalny jest lekki opór.
Uwaga: Nie pomylic zaworów ssacych z wydechowymi. Pierwszy zawór od strony czołowej silnika (strona
łancucha rozrzadu) jest zaworem wydechowym, nastepny jest zawór ssacy pierwszego cylindra, za nim
zawór ssacy drugiego cylindra itd, Kolejnosc zaworów jest wiec nastepujaca: zawór ssacy, zawór
wydechowy, zawór ssacy, zawór wydechowy. Regulacja luzu
23 - prowadnica zaworu66 - uszczelka trzonu zaworu62 - miseczka spre¿yny zaworu 69 - kapsuła
obrotowa63 - nakretka kołpakowa 70 o zawór63a- przeciwnakretka64 - spre¿yna zaworu A - głowica
cylindrów
- Jesli pomierzony luz zaworu odbiega od podanych wy¿ej wartosci, korygujemy go nakretka kołpakowa
- 63


W technice motoryzacyjnej, szczególnie tej starszej, przyjęło się, że dla danej grupy silników jest taki, a a nie inny luz. Jak przejrzysz dane regulacyjne dla kilku, kilkunastu silników to zauważysz, ze powyższe wartości niewiele się różnią od siebie...
Jak zadasz takie pytanie starszemu mechanikowi z długim stażem to właśnie tak Ci odpowie.

"Na chybił-trafił" to nie można ustawiać luzów, bo można się tak zdarzyć, że na zimnym silniku luz jest OK, a na ciepłym luzu brak i zawory się nie domykają...
Jak nie masz pewności regulacji wartości luzów to pomierz je na ciepłym i zimnym silniku !
Za mały luz powoduje, że są popodpierane zawory i mogą się powypalać gniazda zaworowe, a za duży to tylko mniejsze napełnianie cylindra, czyli spadek parametrów użytkowych, spadek mocy.


Pozdrawiam.

Źródło
   
 
 
 

rafalfalk1 


Pomógł: 39 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 519
Poziom: 21

HP: 0/996
 0%
MP: 475/475
 100%
EXP: 1/56
 1%
Wysłany: 2009-07-23, 16:35   

na alegro widziałem instrukcję napraw do rekorda za 80zł.
   
 
 
 

Dante0001 


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 589
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 15/59
 25%
Wysłany: 2009-07-23, 22:24   

A do ZO56 jest??
_________________
Rolnictwo to pasja!!!
   
 
 
 

kuzer13 
młody rolnik



Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 279
Poziom: 15

HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 22/35
 62%
Wysłany: 2009-07-28, 13:20   

http://www.allegro.pl/ite...e_ursus_mf.html
   
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google