Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: Z BRAKU NOWYCH TEMATÓW

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » AgroForum » Pogawędki » Z BRAKU NOWYCH TEMATÓW

Z BRAKU NOWYCH TEMATÓW
Autor Wiadomość

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2012-01-07, 18:31   Z BRAKU NOWYCH TEMATÓW

Może kogoś zainteresują tematy z mechaniki , liczę na wymianę zdań i wzajemne dokształcenie . Co wiecie np. o TŁUMIKACH DRGAŃ SKRĘTNYCH WAŁU KORBOWEGO ,rodzaje ,cel zastosowania . Ktoś może założy inny temat chętnie podyskutuję .
   
 
 

Syty01 



Pomógł: 38 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 715
Poziom: 24

HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 17/68
 25%
Wysłany: 2012-01-07, 21:42   

Niestety mechanika to nie moja działka i nie mam Pojęcia o TŁUMIKACH DRGAŃ SKRĘTNYCH WAŁU KORBOWEGO ale pomysł dobry i z chęcią poczytam.
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2012-01-07, 21:54   

Podstawowym zadaniem tłumika jest uchronienie wału korbowego przed pęknięciem . A teraz zagadka gdzie przeważnie jest tłumik drgań w silniku ? Każdy z nas chyba widział silnik BIZONA sw400 i on też ma taki tłumik
   
 
 

Syty01 



Pomógł: 38 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 715
Poziom: 24

HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 17/68
 25%
Wysłany: 2012-01-07, 22:10   

I tu cię zdziwię ja nigdy nie wchodziłem na bizona od tyłu i silnika nie widziałem :-) nawet jak robiłem kurs na kombajn bo okazało się że mniej niż połowa kursantów ma bizona i nie tołkowali nas na blachę z budowy i pokazywania gdzie co jest. :-)
Ostatnio zmieniony przez Syty01 2012-01-07, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 

wojcik 
aktywista


Pomógł: 40 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 367
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 36/41
 87%
Wysłany: 2012-01-07, 23:32   

nigdy nie widziałem silnika sw400 na oczy, ani nie siedziałem nigdy w Bizonie...ale obstawiam w ciemno że tłumik drgań znajduje sie na kole zamachowym :) wóz albo przewóz :P
   
 
 
 

malin 
aktywista



Pomógł: 35 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 355
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2012-01-08, 08:13   

również nigdy nie miałem kontaktu z kombajnem , a w ciągnikach to jest? , jakoś nie zauważyłem nic dziwnego w silniku
_________________
aby do przodu ....
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2012-01-08, 10:42   

Nie w kole zamachowym , pierwsza podpowiedz to że widoczny jest bez demontażu silnika . A w ciągnikach nie wszystkich występuję ,przeważnie w silnikach z długim wałem np. w sześciocylindrowych ursusach .
   
 
 

wojcik 
aktywista


Pomógł: 40 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 367
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 36/41
 87%
Wysłany: 2012-01-08, 12:24   

jeśli widoczny jest z zewnatrz, to na kole pasowym wału, innej możliwosci nie ma skoro koło zamachowe odpada.
   
 
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2012-01-08, 13:15   

Właśnie tam ,chociaż nie zawsze . Zasada jest taka aby był na swobodnym końcu wału ,w sw400 jest wbudowany w kolo pasowe . Aby działał w 100% ważny jest naciąg paska klinowego . Pasek działa z siłą przeciwstawną do wału i tłumik może zadziałać . Tłumiki mogą być cierne,tarcia wewnętrznego i coraz częściej stosowane tłumiki hydrauliczne te są umieszczane wewnątrz silnika . Moim zdaniem mechanicy mało doceniają prawidłowe działanie tłumika przez co wały często pękają . Tłumiki też się zużywają ,przeważnie tarcia wewnętrznego i cierne są w nich elementy z gumy ,która wiadomo że się starzeje .
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2012-01-09, 21:11   

A co wiecie o komorach spalania w silnikach ,jaka waszym zdaniem jest najbardziej optymalna i z jakim układem zaworów. Chodzi mi o kształt komory.
   
 
 

seweryn7701 
bywalec


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 149
Poziom: 11

HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 7/25
 28%
Wysłany: 2012-01-10, 11:07   

Ciekawy temat. Kiedyś chyba to był bardziej obszerny temat szczególnie w starych silnikach benzynowech. Dwa zawory i dużo miejsca na manewr. Komory w głowicach, profilowane tłoki które tworzyły komore przy płaskiej głowicy a nawet świece wkręcane całkiem z boku jak by w cylinder. Dzisiaj cztery zawory ograniczaja możliwości kształtu a i badania chyba też wyodrębniły ten najodpowiedniejszy. W wysokoprężnych jest chyba więcej patentów obecnie w użyciu. Komory są w tłokach o różnych kształtach, otwarte, półotwarte, częściowo w tłoku i głowicy albo komory wirowe całkowicie w głowicy. Wale z głowy ale trzeba by się rozejrzeć po necie za jakimiś nowinkami na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez seweryn7701 2012-01-10, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2012-01-10, 16:43   

Właśnie chodziło mi o wypowiedzi z głowy albo innego żródła niż internet. Ja lubuję sie w strych silnikach ,chociaż podążam za nowinkami. Najbardziej optymalną komora spalania jest komora półkolista z zaworami w układzie V i świecą zapłonową w środku . Chociaż to rozwiązanie zapewnia uzyskiwanie dużej mocy i sprawności silnika jest rzadko już obecnie stosowane. W dieslach ważna jest cicha praca ,sprzyja temu komora z zasobnikiem powietrza,trudny jest natomiast rozruch zimnego silnika z taka komorą . Łatwy rozruch zapewnia komora z wtryskiem bezpośrednim , ale wymagane jest wysokie cisnienie wtrysku nawet 200at .
   
 
 

seweryn7701 
bywalec


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 149
Poziom: 11

HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 7/25
 28%
Wysłany: 2012-01-10, 22:45   

W silniku czterozaworowym w kształcie stożka lub półkolista. Tyle że tu praktycznie nia ma możliwości zastosowania innej bo głowica jest mocno napakowana. Może troche kombinuja kształtem denka tłoka ale ogólnie nic się tu nie zmienia. Swieca na środku to raczej jasna sprawa. Płomień ma najkrótszą droge w każdym kierunku. Po prostu cały ładunek szubko ulega zapłonowi.

W dislu w samochodach osobowych przeważnie jest lub już był też się specjalnie nie orientuje z e wstępną komorą wirową. Jeśli się nie myle to to miałeś na myśli bo właśnie taki silnik charakteryzowała cicha i miękka praca. Po prostu płaski tłok a komora w głowicy i wąskie ujście gazów z niej. To do tej komory wkręcona jest świeca żarowa ceramicznai chyba tylko w tym typie silnika. Chyba. jeśli się nie myle to mają one trochę mniejszy stopień sprężania i to pewnie jest jednym z powodów kiepskiego palenia i małej mocy z pojemności względem diesla z bezpośrednim wtryskiem. Ogólnie wolał bym w takim silniku wtrysk bezpośredni. Dziś i z klepaniem takiego silnika jako tako się uporali a ma większą sprawnośc. Nie jeden stary klamot z bezpośrednim w zimie pali a z wirową bez świec nie ma szans. Nawet nie beknie. Oczywiście w osobowym bo w większych maszynach innego się nie spotyka. Ciekawe jak wygląda głowica w benzynowym silniku z bezpośrednim wtryskiem. Niezle musi byc nabite. Cztery zawory, świeca i wtrysk. Tyle że na pewno będzie mały.
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2012-01-11, 16:39   

Komora z zasobnikiem powietrza to co innego niż komora wirowa .Różnica polega że wtryskiwacz jest w głównej komorze a nie w pomocniczej (WIROWEJ) Działanie zasobnika polega na oddzieleniu części powietrza od reszty do której wtryskiwane jest paliwo .Wskutek braku powietrza spalanie jest początkowo niepełne ,dopiero gdy nastąpi dopływ powietrza z zasobnika następuje całkowite spalenie paliwa . Podobne zadanie spełniaja teraz wtryskiwacz e dzielące wtrysk na kilka dawek ,tzw Common rail
   
 
 

seweryn7701 
bywalec


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 149
Poziom: 11

HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 7/25
 28%
Wysłany: 2012-01-11, 23:31   

Znalazłem coś takiego na ten temat

http://budowasamochodow.r...i/komoryzs.html

Musze się poratować bo nienadążam.
CR mi się zdawało że to wtrysk paliwa pod wysokim ciśnieniem ponad 1500bar bezpośredni przeważnie lub tylko przez pompowtryskiwacze? Poratowałem się troche netem i faktycznie na temat CR masz racje. To system drugiej generacji z jedną pompa wysokiego ciśnienia, listwą zasilającom i wtryskami które dowolnie kształtują podawaną dawke paliwa. Ilość i czas.
A widziełeś jakie patenty są w wtrysku bezpośrednim benzyny? Tam to dopiero są jaja. Mnie to najbardziej fascynuja wolnoobrotowe stare silniki niskoprężne. Jest fajny film na necie. To jakiś silnik prawdopodobnie okrętowy. ale dzwięk ma taki że normalnie ciarek dostaje. Bomba.

http://www.youtube.com/wa...feature=related

Co to kurna w ogóle jest?
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google