Takiego gada byle co nie zadusi , w 15 sekundzie słychać każdy wtrysk paliwa . A dzwięk przepiękny ,przypomina mi pracę silników na Tytaniku z filmu . Przeglądając ostatnio książki znalazłem opis działania centralnego układu regulacji ciśnienia w ogumieniu ,wiecie coś na ten temat ,w jakich samochodach był stosowany . Wiem że był stosowany w ZIŁACH ale czy jeszcze gdzieś .
To juz nie taka nowinka ,myślę że dożyjemy jeszcze czasów taniego paliwa . Wszelkie badania hamują koncerny naftowe ,ale się przeliczą bo igrają z ogniem . Dobiją sie własną głupotą wysokich cen ropy. A wiadomo potrzeba jest matką wynalazków .
Tytanik to raczej nie bo tam był silnik parowy. Centralne pompowanie kół jest w ziłach6x6, uralach, krazie, w hamerze H1 i wielu przeważnie wojskowych pojazdach. Spotyka się je w samochodach terenowych jadących w dakarze. Tam często jest widoczne i totalnie proste. Kompresor, z błotnika wychodzi rurka i idzie do przystawki przykręcinej w osi koła a z tamtąd do wentla. W wojskowych ciążarówach zasilanie idzie od strony mostu.
A co do wodoru to na ropie dziś chyba każdy zarabia co ma styczność z motoryzacją. I póki nie wróci im się kasa zainwestowana w silniki spalinowe nikt na większą skale nie będzie ich zmieniał. Nawet jak ropa zacznie się kończyć będziemy się bujac na olejach roślinnych i destylatach spirytusu jeszcze kupe lat. Prewdopodobnie zanaszego życia nie zmienią się silniki, może troche paliwo i tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum