Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: halogeny w c 360

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Ciągniki rolnicze » Ciągniki Ursus » halogeny w c 360

halogeny w c 360
Autor Wiadomość

Pajej 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 834
Poziom: 25

HP: 14/1490
 1%
MP: 711/711
 100%
EXP: 68/73
 93%
Wysłany: 2010-04-18, 11:25   

Mnie uczono że napięcie w aku powinno się mierzyć woltomierzem oporowym (opór zależy od wielkości aku) zwykłym woltomierzem nie ma sensu bo wynik będzie przekłamany (zawsze będzie pokazywał 12v)
_________________
Rolnik z powołania:-)
   
 
 

scofildd 
bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 60
Poziom: 6

HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 9/14
 64%
Wysłany: 2010-04-18, 23:37   

Jeśli chodzi o sprawdzenie "ładowania akumulatora" to proponował bym zastosowanie amperomierza takiego jak w maszynach wschodnich, żukach, starach itp.

http://allegro.pl/item100...ia_50a_now.html
http://allegro.pl/item996...s_t_25_t25.html
   
 
 

Pajej 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 834
Poziom: 25

HP: 14/1490
 1%
MP: 711/711
 100%
EXP: 68/73
 93%
Wysłany: 2010-04-19, 15:00   

Ale taki zegar pokazuje tylko czy akumulator jest w obecnej chwili ładowany a nie jakie jest napięcie. Mam coś takiego w T-25 to wiem jak to działa. Ja chcę sprawdzać jaki jest stan aku, bo jak będzie duży pobór prądu to nawet działający alternator może nie dawać rady ładować aku
_________________
Rolnik z powołania:-)
   
 
 

scofildd 
bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 60
Poziom: 6

HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 9/14
 64%
Wysłany: 2010-04-19, 19:45   

bo jak będzie duży pobór prądu i nawet działający alternator może nie dawać rady ładować akumulatora i właśnie wtedy wskazówka wychyla sie w kierunku ujemnym i widzisz że prą potrzebny do zasilenie tych wszystkich urządzeń płynie w dużej części z akumulatora i jeśli dalej będziesz tak pracował to później możesz mieć problemy z uruchomieniem ciągnika gdyż halogeny wyciągły cały prą z akumulatorów.

takie jest moje zdanie. woltami to niewiele zdziałasz chociaż wiadomo że występują spadki napięcia po podłączeniu następnych odbiorników.
   
 
 

Pajej 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 834
Poziom: 25

HP: 14/1490
 1%
MP: 711/711
 100%
EXP: 68/73
 93%
Wysłany: 2010-04-20, 08:04   

Wielkie dzięki za rady przemyśle jeszcze tą sprawę
_________________
Rolnik z powołania:-)
   
 
 

BSWP 
aktywista


Pomógł: 39 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 357
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 26/41
 63%
Wysłany: 2010-04-20, 23:06   

Może się nie znam, ale wydaje mi się, że jeśli kontrolka łądowania zgaśnie, to wszystko jest ok. Wydaje mi się, że przy większym poborze prądu po prostu zgaśnie na większych obrotach. NIE JESTEM PEWIEN.
   
 
 

Pajej 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 834
Poziom: 25

HP: 14/1490
 1%
MP: 711/711
 100%
EXP: 68/73
 93%
Wysłany: 2010-04-21, 17:25   

scofildd napisał/a:
bo jak będzie duży pobór prądu i nawet działający alternator może nie dawać rady ładować akumulatora i właśnie wtedy wskazówka wychyla sie w kierunku ujemnym i widzisz że prą potrzebny do zasilenie tych wszystkich urządzeń płynie w dużej części z akumulatora i jeśli dalej będziesz tak pracował to później możesz mieć problemy z uruchomieniem ciągnika gdyż halogeny wyciągły cały prą z akumulatorów.

takie jest moje zdanie. woltami to niewiele zdziałasz chociaż wiadomo że występują spadki napięcia po podłączeniu następnych odbiorników.

Jeszcze mam kilka pytań co do tego co Ty mi doradziłeś: Czy ten zegar ma podświetlenie bo jak wiadomo halogeny będę używał w nocy? Co oznacza jak wskazówka wychyla się na "plus" i jak to wpiąć w instalację żeby działało jak należy?
_________________
Rolnik z powołania:-)
   
 
 

scofildd 
bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 60
Poziom: 6

HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 9/14
 64%
Wysłany: 2010-04-22, 15:30   

ten od t-25 czy tam innych mtz ma podświetlanie tak że możesz śmiało w nocy śmigać i kontrolować. Gdy wskazówka wychyla się w kierunku "dodatnim" czyli prąd płynie do akumulatora (ładowanie). Szczególnie można to zauważyć zaraz po odpaleniu bo czasami sięga nawet 30A a później stopniowo spada aż dojdzie do zera gdy akumulatory są naładowane. Amperomierz jak wiadomo wpinamy szeregowo pomiędzy akumulatorem a listwą bezpieczników tylko w taki sposób że przewód od alternatora musi być również wpięty w listwę bezpieczników a nie bezpośrednie do akumulatora albo prosto do plusa przy rozruszniku przed automatem (mowa o t-25). Jeśli używasz świec żarowych to do ich zasilania musisz ominąć ten amperomierz.
A tak wogóle to pisałeś coś że masz taki amperomierz w t-25 to powinieneś wiedzieć jak działa chyba że masz źle podpięty albo zepsuty.
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2010-04-22, 19:58   

ja ze swojej strony dodam jeszcze ,ze tego typu amperomierze są elektromagnetyczne to znaczy na wskazówke działa pole magnetyczne .z tego powodu aby odczyt był dokładny amperomierz powinien być zamontowany w odpowiedniej pozycji (POD WŁAŚCIWYM KĄTEM)przeważnie jest on zapisany na obudowie.
   
 
 

Pajej 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 834
Poziom: 25

HP: 14/1490
 1%
MP: 711/711
 100%
EXP: 68/73
 93%
Wysłany: 2010-04-22, 20:10   

To jest kilka problemów po pierwsze kąt będzie problem zachować, bo w c 360-3p nie ma miejsca na takowy zegar a jak dorobię to może mi nie wyjść. P drugie to ja halogeny mam podpięte bezpośrednio do aku na dodatkowy bezpiecznik i w takiej sytuacji to nie wiem jak podłączyć żeby wskazywało zarówno z halogenów jak i innych odbiorników prądu
_________________
Rolnik z powołania:-)
   
 
 

Blazej1435 
aktywista


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 327
Poziom: 16

HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 35/39
 89%
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-04-22, 22:07   

do ogolnej orientacji uzyj miernika cyfrowego. odpal ciagnik i wlacz glowne odbiorniki tzn halogeny swiatla i sprawdz woltomierzem ladowanie (podlacz sie rownolegle przy rozruszniku pod plus i mase) jesli napiecie spadnie ponizej 12V to znaczy ze alternator nie daje rady i prad odbiorniki ciagnac z alternatora i jednoczenie z akumulatora.
_________________
Pozdrawiam
farmer:)
   
 
 
 

BSWP 
aktywista


Pomógł: 39 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 357
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 26/41
 63%
Wysłany: 2010-04-22, 23:51   

Gdy ciągnie prąd z akumulatora, to czy nie zaświeca się kontrolka???
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google