Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: Woda w oleju silnikowym. Pomocy

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Kombajny » Woda w oleju silnikowym. Pomocy

Woda w oleju silnikowym. Pomocy
Autor Wiadomość

szise5
czytelnik


Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 8
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2008-06-28, 19:01   Woda w oleju silnikowym. Pomocy

W oleju silnikowym znalazłem wodę. Jest to silnik perkins 4. Prosiłbym o podanie wszystkich możliwych przyczy.
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2008-06-28, 19:52   

Zapewne uszczelka pod głowicą miała dość i puściła.

Nie znam silnika ale jeśli są tam mokre tuleje to mógł uszczelniacz sie rozszczelnić.
   
 
 
 

dudi834 
czytelnik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 9
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2008-06-29, 12:38   

X_M napisał/a:
Zapewne uszczelka pod głowicą miała dość i puściła.

Nie znam silnika ale jeśli są tam mokre tuleje to mógł uszczelniacz sie rozszczelnić.


Zgodze sie z kolegą ale i moze to byc inna przyczyna mogły przerdzewiec tuleje i stąd woda bynajmniej ja juz tak miałem ze dwa razy.
czy bendziesz wiedział jak to sprawdzic?? :roll: :?:
_________________
dudi
   
 
 

szise5
czytelnik


Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 8
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2008-06-29, 13:26   

Nie wiem. BYłbym wdzieczny jakbys napisal jak.
   
 
 

dudi834 
czytelnik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 9
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
  Wysłany: 2008-06-29, 21:27   

witam a wiec chcac sprawdzic co jest przyczyną napewno musisz rozebrac silnik i zacząc od sciagnięcia głowicy i przyjrzec sie dokłanie uszczelce czy nie widac tam jakis ewidentnych sladów przecieków a jesli nie to odkrencasz mise olejową i zalewasz blog ciecza,,wodą" do poziomu jak masz uszczelke głowicy i obserwujesz czy gdzies nie kapie woda ze srodka silnika a najlepiej i naj pewniej jest gdy sie wyjmie korbowody z tłokami
wtedy wszystko widac. :shock:
A czy mógłbys mi powiedziec jaki to jest silnik wczym pracuje bo podejzewam ze to jest silnik z kombajnu i zauwarzyłes to teraz po zimie a jesli tak to moja teoria sie moze sprawdzic ale czekam na odpowiedz napisz jak naprawsz co było przyczyną bo jestem ciekawy :?:
_________________
dudi
   
 
 

szise5
czytelnik


Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 8
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2008-06-29, 22:58   

Tak, jest to silnik Perkins 4 z kombajnu John Deere. Wode na zime spuścilem. Przed odpaleniem sprawdzalem poziom oleju i olej był normalny, barwy czarnej. Dopiero po kilkakrotnym odpaleniu i ponownym sprawdzeniu znalazlem wode w oleju. Odkręciłem głowice i przegladam uszczelkę, widzę drobna bruzde w niej. A jesli chodzi o tuleje nie sa pekniete. Dodam że odkrecajac korek wlewu wody do chlodnicy idzie komprsja.
   
 
 

dudi834 
czytelnik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 9
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2008-06-30, 21:50   

witam ponownie a więc jesli wode spuszczałes na zime to mysle ze to nie bendzie uszczelka tylko przerdzewiała tuleja spróbuj jesli masz zdjęta głowice obejzec dobrze tuleje a i spósc olej i zalej blok wodą i zobacz czy bendzie ubywac woda z biegiem czasu jesli tak to bendzie dziura gdzies w tuleji albo na tych uszczelnieniach

,,mozesz co jakis czas jeszcze dodatkowo krecic wałem zeby tłoki zmieniały połozenie'' to tak dla pewnosci przesyłam ci prywatrną wiadomoscia mój numer
_________________
dudi
   
 
 

szise5
czytelnik


Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 8
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2008-06-30, 22:30   

Dzisiaj wymieniłem uszczelkę pod głowicą i jak narazie wszystko jest w porzadku. Wlałem nowy olej, wymieniłem filtr, olej ma barwę jaka powinien mieć. Widac niewielkie slady starego oleju co normalne, wiadomo ze wszystki od razu nie zleci. Dodam, że odpaliłem go i chodził dobra godzine, cisnienie oleju na poziomie 5 barow. Byle tak dalej, jak bede jakies problemy napisze.
Szczególnie dziękuje użytkownikowi Dudi834 za zaangażowanie i pomoc. Wielkie Dzieki. Pozdrawiam.
   
 
 

dudi834 
czytelnik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 9
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
  Wysłany: 2008-07-01, 21:36   

no to byle tak dalej :-| chodził szesliwych zniw zycze i powodzenia Pozdrawiam.
_________________
dudi
   
 
 

szise5
czytelnik


Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 8
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2008-07-08, 20:11   

Niestety stwierdzam ze to nie była uszczelka. Po kilku dniach od wymiany uszczelki szykowalem sie z zamiarem wyjechania i przetestowania maszyny w polu. Chcac sprawdzic poziom oleju znowu zauwazyłem wode w oleju. Mimo to zdecydowałem się wjechac w pole. Gdy zajechałem na pole sprawdziłem ponownie olej i nie bylo rzadnego śladu wody. Kombajn chodzil okolo 4-5h i wody w oleju nadal nie było ale zauważyłem ubytek, około 1-2 litry dolałem. Czy to będzie pęknieta tuleja? Czy są moze bardziej optymistyczne, mniej pracochłone rozwiazanie tej sprawy?
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2008-07-09, 09:36   

szise5 napisał/a:
znowu zauwazyłem wode w oleju. Mimo to zdecydowałem się wjechac w pole. Gdy zajechałem na pole sprawdziłem ponownie olej i nie bylo rzadnego śladu wody. Kombajn chodzil okolo 4-5h i wody w oleju nadal nie było ale zauważyłem ubytek, około 1-2 litry dolałem.


Nie wiem czy dobrze rozumiem.
Po pracy sprawdziłeś olej i nie zauważyłeś śladów wody, ale poziom oleju wzrósł, zgadza się :?:
I ten ubytek wody poszedł do oleju, do skrzyni korbowej, a nie gdzie indziej, tak :?:

Jeżeli woda poszła do oleju silnikowego to może być to poprzez pękniętą tuleja. Rozgrzałeś do optymalnej temperatury pracy silnik, tuleja sie rozszerzyła i szczelina także się powiększyła i się sączyło..

A sprawdzałeś dokładnie blok jak wygląda, czy nie ma wżerów i czy jest równy :?:

Pozdrawiam.

P.S. Jeżeli masz taki problem, to raczej nie oglądaj jak olej wygląda tylko bacznie kontroluj stan/poziom oleju w misce olejowej. A wodę najprościej zauważyć na korku wlewowym, wydziela się tam coś w rodzaju przezroczystej "galarety".
Może za słabo głowicę dokręciłeś..
   
 
 
 

KLAK 
Wredny moderator



Pomógł: 74 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 914
Poziom: 26

HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 75/78
 96%
Wysłany: 2008-07-09, 09:39   

I ja jeszcze bym dodał, że skoro zauważyłeś ubytek wody i jesteś pewien, że ta woda poszła do oleju to nie ryzykowałbym pracy takim sprzętem bo silnik łatwo zatrzeć a to już spore koszty.
_________________
Gość CHCESZ POMÓC? KLIKNIJ TUTAJ!!!
Piszę poprawnie po polsku
.
   
 
 

szise5
czytelnik


Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 8
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2008-07-09, 12:22   

Przepraszam, źle to napisałem. Oczywiście chodzi mi o ubytek oleju. Z tego co widzę dostaje się on do wody, na korku wlewu WODY widac taka galaretę jak mówi X_M a woda jest szara.
   
 
 

dudi834 
czytelnik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 9
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
  Wysłany: 2008-07-10, 21:33   

witam czegos to mie wozumie skoro wymieniłes uszczelke to powinno byc dobrze jesli tuleje sa dobre a jescze jedno a sprawdzałes głowice czy nie jest spękana mze to byc przyczyna.
ze swojego doswiadczenia wiem ze jak ładuje olej do wody to jest to głowica a dokładniej uszczelka a planowałes tą głowice przed zalozeniem nowej uszczelki. I wogóle robisz cos koło tego silnika. 8-)
_________________
dudi
   
 
 

szise5
czytelnik


Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 8
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2008-07-10, 21:42   

Tego czy tuleje sa dobre to nie wiem, bo z tego co wiem moze to drobne pekniecie i dopiero pod cisnieniem bedzie mozna to zauwazyc. Jak narazie wymieniłem uszczelkę. Teraz myślę aby przetrzymać jakos te żniwa i wziąć sie do naprawy. Gorzej jesli silnik nie da rady i nie wytrzyma do konca zniw. Dudi co rozumiesz przez "planowałes tą głowice przed zalozeniem nowej uszczelki"?
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google