Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: Silnik dymi

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Kombajny » Silnik dymi

Silnik dymi
Autor Wiadomość

zenio
czytelnik


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 9
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-03-18, 19:45   Silnik dymi

Witam wszystkich,
Od kilku lat mam MF z silnikiem 4-cylindrowym. Od pewnego momentu zaczął lekko dymić nie zależnie od obciążenia i ma tedencje do podgrzewania ale nie mogę powiedzieć że się grzeje. Porównuje to z poprzednim sezonem gdzie spaliny praktycznie były nie zauważalne. Próbowałem pod bardzo ostre wzniesienie przy gęstym łanie i na pełnym przyśpieszaczu sprawdzić czy silnik to odczuje. Nie bylo różnicy. Dymienie jest ciemne [nie niebieskie] i zaczeło się w przedziale ok 30godz. Czytałem na forum że takie poddymianie robi się przy małym powietrzu [zapchanu filtr powietrza]. Filtr powietrza mam mokry. Oleju praktycznie nie bierze. Przy lejących wtryskach spaliny były by niebieskie przynajmniej tak mi sie wydaje. Może jestem przewrażliwiony ale wcześniej tego nie było.
Pozdrawiam i dzieki za opinie.
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 21/2142
 1%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2009-03-18, 21:29   

O zabarwieniu spalin poczytaj tutaj.

Mylisz się niebieskie zabarwienie spalin świadczy o nieczytelności TPC- połączania tłok-pierścienie-cylinder czyli o "braniu oleju".

A czarne zabarwienie świadczy o nadmiarze paliwa, czyli o nieszczelnych, zużytych końcówkach wtryskiwacza które "leją".

Sprawdź wtryskiwacze.

Pozdrawiam.
   
 
 
 

Pawe330 
Producent rolny



Pomógł: 67 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 1121
Poziom: 29

HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 34/94
 36%
Wysłany: 2009-03-19, 17:55   

To tak jak mówił X_M sprawdź wtryskiwacze lub pompę paliwową
_________________
Ursus C-330+Tur i Ursus C-360 3P podbijają świat! :P
http://nasza-klasa.pl/profile/31225124
Konto Forum na NK zapraszać ;)
   
 
 
 

zenio
czytelnik


Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 9
Poziom: 1

HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-03-19, 19:09   

Przyznaje ze z kolorem spalin bylem nie w temacie. Wtryskiwacze moge wyjac i zalozyc poza glowica na przewody wysokiego cisnienia nastepnie krecac silnikiem bedzie mozna zauwazyc ich prace. Ale zeby zrobic dokladnie koncowki wtryskiwaczy trzeba chyba wyjac pompe i dac na stol fachowcowi. Np. w pompach sekcyjnych nawet jezeli pompa jeszcze jest sprawna to kazda sekcja podaje na innym cisnieniu i kazdy wtryskiwacz aby dobrze pracowal musi byc dostrojony do istniejacego cisnienia. Tutaj pompa jest okragla w ksztalcie walca[u mnie to nazywaja wirowka] i nie wiem w jaki sposob ona podaje paliwo i czy na wszystkich wyjsciach ma to samo cisnienie. Powiedzcie czy moje rozumowanie jest sluszne.
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google