Wysłany: 2010-04-09, 08:22 JAk podlaczyc alternator
Witam zakupilem nowy alternator do T25 i problem jest taki ze w nowym sa trzy wyjscia a w starym mialem tylko dwa a nie jestem jakims szpecem od elektryki Gdzie jakie kable mam zalozyc zeby chodzilo wszystko a sie nie spalilo jeszcze nadmienie ze instalacje mam przeriobiona czyli stacyjka i bezpieczniki tak jak w c-330 nie mam zadnych kontrolek tylko amperomierz wskaznik temperatury i wskaznik cisnienia zdjecie ponizej z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony przez Endriu_ma 2010-04-09, 08:24, w całości zmieniany 1 raz
i tu jest problem bo tylko jest zaznaczony + a na pozostalych srubach nie ma nic napisane. Czytalem tez ze podobno te alternatory maja jakies srubke co mozna ustawic ladowanie na lato albo na zime i ten ze alternator nie ma takiej srubki chociaz napisy sa ze strzalkami
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Sie 2008 Posty: 201
Poziom: 13
HP: 0/370
0%
MP: 176/176
100%
EXP: 7/30
23%
Wysłany: 2010-04-12, 21:02
a ja napisze tak: zamontuj alternator,załóż pasek itd.w miejsce zacisku oznaczonego + podepnij plus przez żarówkę(kontrolkę) ładowania i uruchom silnik i sprawdź na którym zacisku będziesz miał napięcie.Jak zrobisz sobie taki układzik jak piszę wyżej czyli( kabelek od plusa podpinasz do kontrolki i drugi kabelek od kontrolki podpinasz na alternator w miejsce plusa to na pewno nic w nim nie spalisz a będzie to układ wzbudzający alternator)jak na którymś zacisku będziesz mieć prawidłowe napięcie w granicach 14.4V to podepnij to na akumulator i ma działąć a ta 2 śruba to nie wiem może jakiś rozgałęźnik to jest .jak zrobisz to napisz:)
Podlaczylem tak jak bylo po staremu metoda prob i bledow chyba a mianowicie: + alternatora podlaczony jest kabelkiem do + amperomierza i z tego + idzie drugi kabelek do stacyjki podpiety pod nr 30. Minus czyli druga srubka na amperomierzu jest podlaczona kabelkiem do rozrusznika tam gdzie jest podpiety taki gruby kabel od plusa akumulatora. Druga srubka na alternatorze podlaczona jest kabelkiem bezposrednio do gniazda bezpiecznikow. Reasumujac mierzylem miernikiem prad i wskazywalo 14.20 V jak go troche przygazowalem, jak pracowal na wolnych obrotach to tak wahalo sie ok 13.8 V Ta trzecia srubka nie wiem od czego bo jak podlaczylem kabelek do niej to nie bylo ladowania wogole. Tak byl podlaczony stary alternator bo ja nie ingerowalem w instalacje niewiem czy tak moze byc czy nie was sie pytam czy tak jest zle czy moze byc jesli ladowanie jest, a jesli jest zle to jakie moga byc skutki tak blednego podlaczenia
WIĘC JEST TO ALTERNATOR 9 DIODOWY Z WBUDOWANYM REGULATOREM NAPIĘCIA , PRZEZ ŚRUBKĘ OZNACZONĄ + PŁYNIE PRĄD ODDAWANY PRZEZ ALTERNATOR I MUSI ONA MIEĆ POŁĄCZENIE Z AKUMULATOREM ,MOŻE BYĆ PO DRODZE AMPEROMIERZ I ROZRUSZNIK . PAMIĘTAJ ŻE AMPEROMIERZ PODŁĄCZA SIE SZEREGOW TO ZNACZY DOCHODZI+ I WYCHODZI+ Z NIEGO A NIE JAK PISALEŚ ŻE DRUGA ŚRUBKA NA AMPEROMIERZU TO MINUS . PRĄD WZBUDZENIA MOŻE BYĆ Z BEZPIECZNIKÓW . Z TEGO CO NAPISAŁEŚ TO MOŻE TAK BYĆ DOBRZE ,TYLKO NIGDY PODCZAS PRACY ALTERNATORA NIE ODŁĄCZAJ ŚRUBKI Z+ ten trzeci zacisk być może jest do lampki kontrolnej ładowania
kacztorf w jakim celu KRZYCZYSZ
Rozmawiamy a nie krzyczymy
Netykieta.
X_M
A więc ja też się wtrącę kolego Endriu_ma oznaczenie + to jest wyjście które idzie do amperomierza zaraz obok jest wzbudzenie które masz podłączyć przez żarówkę do stacyjki a trzecie wyjście zostaw w spokoju to jest wyjście które służy do podłączenia obrotomierza lub licznika motogodzin
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum