Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: JAk podlaczyc alternator

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Ciągniki rolnicze » Ciągniki Władymirec T25 » JAk podlaczyc alternator

JAk podlaczyc alternator
Autor Wiadomość

Endriu_ma 
debiutant


Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 20
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2010-04-09, 08:22   JAk podlaczyc alternator

Witam zakupilem nowy alternator do T25 i problem jest taki ze w nowym sa trzy wyjscia a w starym mialem tylko dwa a nie jestem jakims szpecem od elektryki Gdzie jakie kable mam zalozyc zeby chodzilo wszystko a sie nie spalilo jeszcze nadmienie ze instalacje mam przeriobiona czyli stacyjka i bezpieczniki tak jak w c-330 nie mam zadnych kontrolek tylko amperomierz wskaznik temperatury i wskaznik cisnienia zdjecie ponizej z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony przez Endriu_ma 2010-04-09, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2010-04-11, 16:38   

podaj więcej danych ,typ alternatora 6 czy 9 diodowy z regulatorem wbudowanym czy osobnym
   
 
 

Endriu_ma 
debiutant


Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 20
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2010-04-11, 19:47   

nie mam pojecia ilu diodowy napisane ma 700w i ma regulator napiecia taki jest jak na zdjeciu
   
 
 

X_M 
Rolnik hobbysta.



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 1123
Poziom: 29

HP: 21/2142
 1%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 36/94
 38%
Wysłany: 2010-04-12, 18:13   

Podaj oznaczenia przy zaciskach.
   
 
 
 

Endriu_ma 
debiutant


Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 20
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2010-04-12, 19:23   

i tu jest problem bo tylko jest zaznaczony + a na pozostalych srubach nie ma nic napisane. Czytalem tez ze podobno te alternatory maja jakies srubke co mozna ustawic ladowanie na lato albo na zime i ten ze alternator nie ma takiej srubki chociaz napisy sa ze strzalkami :-/
   
 
 

case cx 90 
bywalec


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 201
Poziom: 13

HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 7/30
 23%
Wysłany: 2010-04-12, 21:02   

a ja napisze tak: zamontuj alternator,załóż pasek itd.w miejsce zacisku oznaczonego + podepnij plus przez żarówkę(kontrolkę) ładowania i uruchom silnik i sprawdź na którym zacisku będziesz miał napięcie.Jak zrobisz sobie taki układzik jak piszę wyżej czyli( kabelek od plusa podpinasz do kontrolki i drugi kabelek od kontrolki podpinasz na alternator w miejsce plusa to na pewno nic w nim nie spalisz a będzie to układ wzbudzający alternator)jak na którymś zacisku będziesz mieć prawidłowe napięcie w granicach 14.4V to podepnij to na akumulator i ma działąć a ta 2 śruba to nie wiem może jakiś rozgałęźnik to jest .jak zrobisz to napisz:)
   
 
 

Endriu_ma 
debiutant


Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 20
Poziom: 3

HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2010-04-13, 18:45   

Podlaczylem tak jak bylo po staremu metoda prob i bledow chyba a mianowicie: + alternatora podlaczony jest kabelkiem do + amperomierza i z tego + idzie drugi kabelek do stacyjki podpiety pod nr 30. Minus czyli druga srubka na amperomierzu jest podlaczona kabelkiem do rozrusznika tam gdzie jest podpiety taki gruby kabel od plusa akumulatora. Druga srubka na alternatorze podlaczona jest kabelkiem bezposrednio do gniazda bezpiecznikow. Reasumujac mierzylem miernikiem prad i wskazywalo 14.20 V jak go troche przygazowalem, jak pracowal na wolnych obrotach to tak wahalo sie ok 13.8 V Ta trzecia srubka nie wiem od czego bo jak podlaczylem kabelek do niej to nie bylo ladowania wogole. Tak byl podlaczony stary alternator bo ja nie ingerowalem w instalacje niewiem czy tak moze byc czy nie was sie pytam czy tak jest zle czy moze byc jesli ladowanie jest, a jesli jest zle to jakie moga byc skutki tak blednego podlaczenia :-|
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2010-04-13, 19:44   

WIĘC JEST TO ALTERNATOR 9 DIODOWY Z WBUDOWANYM REGULATOREM NAPIĘCIA , PRZEZ ŚRUBKĘ OZNACZONĄ + PŁYNIE PRĄD ODDAWANY PRZEZ ALTERNATOR I MUSI ONA MIEĆ POŁĄCZENIE Z AKUMULATOREM ,MOŻE BYĆ PO DRODZE AMPEROMIERZ I ROZRUSZNIK . PAMIĘTAJ ŻE AMPEROMIERZ PODŁĄCZA SIE SZEREGOW TO ZNACZY DOCHODZI+ I WYCHODZI+ Z NIEGO A NIE JAK PISALEŚ ŻE DRUGA ŚRUBKA NA AMPEROMIERZU TO MINUS . PRĄD WZBUDZENIA MOŻE BYĆ Z BEZPIECZNIKÓW . Z TEGO CO NAPISAŁEŚ TO MOŻE TAK BYĆ DOBRZE ,TYLKO NIGDY PODCZAS PRACY ALTERNATORA NIE ODŁĄCZAJ ŚRUBKI Z+ ten trzeci zacisk być może jest do lampki kontrolnej ładowania



kacztorf w jakim celu KRZYCZYSZ :?: :?: :?: :?:
Rozmawiamy a nie krzyczymy :!: :!: :!:
Netykieta.
X_M
   
 
 

lukon 
bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 89
Poziom: 8

HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2010-09-11, 12:11   

A więc ja też się wtrącę kolego Endriu_ma oznaczenie + to jest wyjście które idzie do amperomierza zaraz obok jest wzbudzenie które masz podłączyć przez żarówkę do stacyjki a trzecie wyjście zostaw w spokoju to jest wyjście które służy do podłączenia obrotomierza lub licznika motogodzin
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google