Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - :: halogeny w c 360

FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj  Album

Agro forum - forum rolnicze, sadownicze, ogrodnicze - Strona Główna » Mechanizacja » Ciągniki rolnicze » Ciągniki Ursus » halogeny w c 360

halogeny w c 360
Autor Wiadomość

lukashek4 
debiutant


Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 18
Poziom: 2

HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2010-03-03, 09:19   halogeny w c 360

witam ponownie wszystkich. chciałem założyć do 60-tki halogeny (2 z przodu i jeden z tyłu). i teraz taka sprawa... znajomy mi powiedział że muszę założyć do nich przekaźnik... czy jest to konieczne? no i gdzie najlepiej (pod jakie kable) podłączyć te halogeniki?
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2010-03-03, 10:43   

przekażnik ma oznaczenia 30, 85, 86 ,87 ewentualnie 87a .Do 30 dajesz zasilanie + 85 masa 86 zasilanie cewki przekaznika z włącznika 87 zasilanie reflektora +, 87a jak jest zostaje puste ,cały układ musi być zabezpieczony bezpiecznikiem .
   
 
 

lukashek4 
debiutant


Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 18
Poziom: 2

HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2010-03-03, 13:45   

uuu to chyba zbyt skomplikowane dla mnie... a bez przekaznika to pewnie nie da rady?
   
 
 

lukashek4 
debiutant


Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 18
Poziom: 2

HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2010-03-03, 13:56   

aaa dobra już załapałem o co chodzi... tylko jeszcze jedno pytanko czy 2 halogeny mogę podpiac pod jeden przekaznik?
   
 
 

krzysiek7609 
bywalec


Pomógł: 19 razy
Wiek: 47
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 212
Poziom: 13

HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 18/30
 60%
Wysłany: 2010-03-03, 14:39   

Możesz mieć 2 halogeny na 1 przekaźniku, ja mam kabinę z Koźmina Wlkp i tam są 3 halogeny montowane fabrycznie ale przednie mają swój przekaźnik a tylny swój. Koniecznie zabezpiecz wszystko bezpiecznikami.
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2010-03-03, 17:53   

mogą być 2 na jednym przekażniku ale o odpowiedniej wytrzymałości 20-40 A . Tylny musi być na osobnym żebyś mógł działać osobiście . Plus do 30 poprowadz jak najkrótszą drogą od akumulatora ,wtedy spadek napięcia jest mniejszy a reflektor jaśniej świeci .przewód do 30 i od 87 do reflektora o przekroju nie mniej jak 2,5 mm2.bezpiecznik wepnij między akumulator i 30 [ może być samochodowy ,pasują do niego konektory ] reszta przewodów może być o przekroju 1mm2
   
 
 

BSWP 
aktywista


Pomógł: 39 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 357
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 26/41
 63%
Wysłany: 2010-03-03, 22:21   

Jeśli masz wytrzymałe włączniki, to przekaźniki nie są potrzebne. Na włączniku jest podana jego wytrzymałość, jeśli dasz 2 halogeny pod włącznik, halogeny mają żarówkę H3 o mocy 55W, więc dwie będą miały 110W (110W/12V=9,16A) Jeśli na włączniku jest napisane 10A lub więcej, przekaźników nie musisz zakładać. Przekaźnik to tylko włącznik załączany prądem, montowany po to, aby włączniki w kabinie nie były mocno obciążone i się nie grzały (w przypadku, gdy są zbyt słabe). Przekaźniki pobierają z reguły mniej niż 0,1A, więc przez włącznik świateł popłynie prąd 0,1A, bez względu na to, ile halogenów podłączysz pod ten przekaźnik. Bez przekaźników płynąłby w tym przypadku prawie 10A.
Ważne jest, aby pod 30 i 87 dać wytrzymały przewód tak jak kacztorf mówi, bo to przez te kable popłynie prąd do halogenów. Do złącza 86 może być cieńczy, bo tym przewodem popłynie prąd z włącznika do zasilania przekaźnika, to on uruchomi cewkę przekaźnika i połączy ze sobą styki 30 i 87, aby do halogenów popłynął prąd.
Z reguły przekaźniki mają wytrzymałość 30A, więc pod jeden przekaźnik można podpiąć nawet 6 halogenów, ale nikt tak nie robi, bo lepiej mieć osobne włączniki na przód i osobne na tył. Ile włączników, tyle przekaźników, bo pod jeden przekaźnik nie da się podpiąć kilku włączników do różnych świateł.
Bezpiecznik o mocy 5A na każdą żarówkę (55W/12V=4,58A), czyli tam gdzie będą dwie, tam 10A, a tam, gdzie jedna, to wystarczy 5A.
   
 
 

Rolnick 


Pomógł: 38 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 524
Poziom: 21

HP: 0/996
 0%
MP: 475/475
 100%
EXP: 6/56
 10%
Wysłany: 2010-03-04, 00:31   

http://w438.wrzuta.pl/sr/...zenie_halogenow

Cala instalacja podlaczenia halogenow
   
 
 

Pajej 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 834
Poziom: 25

HP: 14/1490
 1%
MP: 711/711
 100%
EXP: 68/73
 93%
Wysłany: 2010-03-20, 20:07   

Ja też będę montował halogeny w moim 360 3p, mam wyłącznik od Władimirca 20A więc na 2 halogeny powinien wystarczyć, mam jeszcze kilka pytań:
Dlaczego na schemacie wszystko jest podłączone do rozrusznika a nie do akumulatora?
Czy mogę podłączyć te halogeny pod oryginalne bezpieczniki, czy muszę szukać miejsca na nowe, specjalnie dla halogenów?
_________________
Rolnik z powołania:-)
Ostatnio zmieniony przez Pajej 2010-03-20, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2010-03-21, 13:02   

a rozrusznik skąd ma prąd jak nie z akumulatora.łatwiej pociągnąć przewód od rozrusznika niż od akumulatora ,estetyczniej wygląda.bezpieczniki w skrzyńce są za słabe do halogenów i nie ma za bardzo miejsca , wygodniej założyć osobne
   
 
 

BSWP 
aktywista


Pomógł: 39 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 357
Poziom: 17

HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 26/41
 63%
Wysłany: 2010-03-22, 01:03   

To ja dodam, że do takiego włącznika nie trzeba przekaźników, bo pod niego można podłączyć 4 halogeny. Bezpieczniki najlepiej samochodowe montowane na przewodach, nie będzie trzeba nic przykręcać.
To mi też proszę polać :D (w razie problemów mogę pokazać dowód, jestem pełnoletni :D )
   
 
 

Pajej 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 834
Poziom: 25

HP: 14/1490
 1%
MP: 711/711
 100%
EXP: 68/73
 93%
Wysłany: 2010-04-15, 18:43   

Z tyłu miałem jeden halogen podpięty do oryginalnego bezpiecznika (chyba tak to ojciec zrobił) dołożyłem do niego 2 równolegle i o dziwo nie pali bezpiecznika. Do przodu jak podłącze 2 to mam już przygotowany bezpiecznik samochodowy w kablu jak mi radzili koledzy, ale jedno mnie martwi czy akumulator wytrzyma tj. czy alternator da radę go ładować? Mam taki pomysł: czytałem w jakiejś gazecie o kontrolkach naładowania akumulatora, składa on się z 5 diod i w zależności od napięcia zapala się zielona żółta lub czerwona. Moje pytanie ile takie coś może kosztować i gdzie to znaleźć i czy do ciągnika też bedzie, bo jak wiadomo ciągniki mają "większe" akumulatory? Proszę o pomoc może jakiś link
_________________
Rolnik z powołania:-)
Ostatnio zmieniony przez Pajej 2010-04-15, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
   
 
 

Blazej1435 
aktywista


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 327
Poziom: 16

HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 35/39
 89%
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-04-16, 20:48   

powiem tak ja ma w ursusie 1014 dwa halogeny z tylu dwa z przodu koguta kazda para swiatel jest podlaczona pod jeden przelaczniki i bezpiecznik wiecej nic wszystko dziala jak nalezy bez zadnych przekaznikow.
_________________
Pozdrawiam
farmer:)
   
 
 
 

Pajej 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 834
Poziom: 25

HP: 14/1490
 1%
MP: 711/711
 100%
EXP: 68/73
 93%
Wysłany: 2010-04-17, 12:19   

Mi chodzi o Coś takiego
Albo coś takiego Jak to podłączyć do akumulatora ciągnikowego żeby dobrze wskazywało, trzeba dodać jakieś oporniki?
_________________
Rolnik z powołania:-)
   
 
 

kacztorf 
aktywista


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 583
Poziom: 22

HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 9/59
 15%
Wysłany: 2010-04-17, 18:52   

wielkość akumulatora nie ma znaczenia w tym przypadku ,te urządzenia pokazują napięcie panujące w instalacji ,nie widze przeszkód abyś je zastosował a sposób podłączenia jest prosty i podany w instrukcji montażu ,to tylko dwa przewody opornik się zakłada jeśli chcesz badać napięcie w instalacji 24v przyrządem 12v
   
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum

antyspam Truskawki - Sadzonki truskawek
Polecamy
reklama

reklama

Facebook

reklama google